Ta emot biljetterna

När får jag mina biljetter?

Beroende på typ av biljett kan du få dem direkt efter att du slutför köpet eller så sent som på dagen för evenemanget, vilket vanligen gäller för biljetter med hög efterfrågan. Vi förstår att det kan medföra besvär, men vi garanterar att du får dina biljetter i tid så att du släpps in på evenemanget utan problem.

Behöver jag skriva ut mina biljetter?

Om dina biljetter ser ut som exemplet nedan, behöver du inte skriva ut dem. Ta bara med dem på din smartphone.

QR code ticket example

Om dina biljetter ser mer ut som i följande exempel, så rekommenderar vi att du skriver ut dem.

PDF ticket example

Var kan jag skriva ut mina biljetter om jag redan är på plats?

Om du fick biljetterna i PDF-format efter att du gav dig av är det inga bekymmer. Personalen på ditt hotell brukar kunna hjälpa dig med utskrift, men vill du skriva ut biljetterna själv kan du leta upp ett utskriftskontor i anslutning till platsen för evenemanget eller där du övernattar. Det finns mängder med sådana i varje stad. Stöter du på något problem kan du bara kontakta oss, så hjälper vår representant dig att hitta det bästa sättet att skriva ut dina biljetter.

Jag har fortfarande frågor. Vad kan jag göra?

Våra representanter hjälper dig med glädje närsomhelst på e-postadressen [email protected]

Avbokningar

Vad gäller för avbokningar?

Tyvärr kan våra biljetter inte avbokas, då utgivarna inte går med på det. Om det blir problem kan du skriva till oss på [email protected], så kommer vår representant att ta en titt på just ditt fall.

Förseningar och ändringar i evenemangsdatumet

Om evenemanget skjuts upp eller datumet ändras kommer dina biljetter att gälla för det nya datumet. I dessa fall är det inte möjligt att avboka dina biljetter, eftersom arrangörerna av evenemanget antar att evenemanget fortfarande kommer att äga rum.

Avbokning av evenemanget

Om evenemanget blir inställt så kommer du att få en full återbetalning. Om ditt evenemang har ställts in, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] så hjälper vi dig gärna. Kom ihåg att återbetalningen kanske inte är omedelbart efter avbokningen av evenemanget, eftersom det kommer att utfärdas av internationella leverantörer. Du kommer att få din återbetalning när Hello Ticket har fått motsvarande belopp från leverantören av nämnda avbrutna evenemang.

I händelse av att annulleringen av evenemanget beror på en orsak till force majeure som inte direkt kan hänföras till Hellotickets förbehåller sig Hellotickets rätten att inte återbetala de avgifter och extrakostnader som anges vid betalningstillfället.

Typer av biljetter

I vilket format skickas biljetterna?

Du kan få olika typer av biljetter beroende på utgivare och typ av evenemang. Granska biljetten noga och läs mejlet med bekräftelsen på ditt köp för att ta reda på vilken sorts biljetter du har och om de behöver skrivas ut.

PDF-biljetter

Ibland får du ett en enkel PDF-fil i ett mejl, som du behöver skriva ut för att släppas in på evenemanget.

Mobilbiljetter

Med mobiltelefonbiljetter behöver du helt enkelt ha dem på din smartphone. Du får ett e-postmeddelande med en QR-kod; bara ladda ner och njut!

Presentkort

Ibland när du genomför ett köp får du en kod som du kan använda för att få dina biljetter i biljettkiosken på evenemangsdagen. Då är det viktigt att du har med dig ID-handling, så att biljetterna lämnas ut till samma person som köpte dem.

Reservation

Hur fungerar reservationer?

Det bästa med Hellotickets är att allt är mycket användarvänligt, så det är ingen lång procedur vid skärmen för att få dina biljetter. Sök bara på datum, en stad eller ett visst evenemang, och välj en prisklass som passar din budget. Vi ställer därefter några frågor, och du går vidare till kassan där du lämnar dina kreditkortsuppgifter och får en sammanfattning av vad du köper - kolla noga vad det står så att du slipper överraskningar.

När får jag ett bekräftelsemejl?

I samband med att du gör din reservation bör du kolla din e-post och se så att du har fått ett mejl från oss angående ditt köp och med instruktioner för hur du får dina biljetter. Mejlet visar att allt fungerade och att ditt köp säkert gick igenom.

Jag ser inget bekräftelsemejl

Har du inte fått ditt bekräftelsemejl efter några minuter kan du kolla så att det inte har hamnat i skräpposten. Om mejlet inte finns där heller ber vi dig att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi till.

Är min betalning säker?

Vi använder en betalningsplattform som garanterar fullständigt säkra betalningar.

Varför får jag ett annat pris i kassan än det som visades först?

I det första priset ingår inte vår serviceavgift, den visas när du går vidare till betalning. Vi förmedlar biljetter från mängder av leverantörer i olika länder och arbetar hårt för att se till att din upplevelse blir den bästa möjliga före, under och efter köpet, hela vägen till platsen för evenemanget. Provisionen är vår lön för mödan. Vi uppskattar ditt förtroende för oss!

Varför står det ett annat pris på biljetten än det jag betalade?

Priserna sätts av biljetternas utgivare, och Hellotickets kan inte ändra deras priser. På grund av det kan en biljettleverantör ändra sina priser beroende på evenemangets popularitet och efterfrågan på biljetter.

Om mitt köp

Upp till vilken ålder går barn in gratis?

Det beror på en viss händelse. Om du undrar något kan du skriva direkt till [email protected] för att få reda på detaljerna.

Är biljetterna tillsammans?

När du köper biljetter i samma transaktion ser vi alltid till att de är tillsammans.

Varför står någon annans namn på mina biljetter?

Biljetter till sportevenemang kommer ibland från prenumeranter som inte kan gå och därför säljer sina biljetter. Därför kan prenumerantens namn stå på biljetterna. Det är fullständigt normalt och bör inte oroa dig, då det inte medför några problem för dig vid insläppet.

Vi är en stor grupp. Vad ska vi göra för att köpa våra biljetter?

Om du är en del av en större grupp ber vi dig att skriva till oss på [email protected]. Vi hjälper dig gärna med att säkra de bästa biljetterna.