ALLMÄNNA ANVÄNDAR- OCH AVTALSVILLKOR

1. Introduktion

Dessa Allmänna Användar- och Avtalsvillkor (nedan, “Allmänna Villkor”) gäller för all användning av denna webbplats www.hellotickets.se (nedan, “webben” eller “Portalen”) liksom för alla transaktioner som görs via densamma. Tillsammans med erbjudandet, priset och beskrivningen av tjänsterna – det vill säga tillhandahållandet, av tredjepartssäljare eller av Hellotickets i egenskap av officiell distributör, av biljetter och/eller inträdespass till föreställningar, evenemang och fritidsaktiviteter som marknadsförs via webben (nedan, “Tjänsterna”) – och med eventuella särskilda villkor eller avtal som kan fastställas av nämnda säljare, reglerar dessa Allmänna Villkor relationen mellan Hello Ticket, S.L. (Hellotickets) och portalens användare (nedan, “ANVÄNDAREN”) och utgör det fullständiga avtalet mellan parterna.

Denna webbplats är en marknadsplats som bland annat erbjuder en onlinemarknadstjänst genom vilken konsumentkunder kan beställa (i) de Tjänster som erbjuds och säljs direkt av leverantörer, distributörer, företagare, handlare eller tredjepartssäljare (nedan, "Säljare"), utan att det påverkar att tillhandahållandet av biljetter eller inträden som marknadsförs av Säljarna direkt via webben kan omfatta tekniska förmedlingstjänster som tillhandahålls av Hellotickets till förmån för ANVÄNDARNA, samt (ii) de Tjänster som erbjuds och säljs av Hellotickets i dess egenskap av officiell distributör av tredje parters varumärken.

Dessa Allmänna Villkor gäller så länge de är publicerade på webben och tillämpas på de ANVÄNDARE som, bland annat, är intresserade av att förvärva de Tjänster som erbjuds på Portalen.

För att ingå någon form av relation med Hellotickets och med de olika Säljarna är det nödvändigt att du accepterar våra Allmänna Avtalsvillkor. Låt oss uppleva fantastiska äventyr tillsammans!

2. Identifiering av parterna

Hello Ticket, S.L. (nedan, “Hellotickets”), innehavare och ägare av portalen www.hellotickets.se, är bildat enligt spansk lagstiftning. Vårt säte ligger på Paseo de las Delicias 110, 7B, 28045, Madrid, och vårt CIF-nummer är B87643680. Dessutom är vi registrerade i Madrids handelsregister, band 35117, blad 120, avdelning 8, bladnummer M-631551.

Kontakt:

contact@hellotickets.com

657 762 372

På den andra sidan står ANVÄNDAREN, det vill säga varje person som går in på och navigerar i Portalen, vare sig denne är Säljare, Kund eller en vanlig internetanvändare. Varje användning av Portalen och varje köp av en Tjänst innebär ett ovillkorligt godkännande av dessa Allmänna Villkor, som därmed blir tillämpliga och styr användarens kommersiella relation med Portalen.

ANVÄNDAREN förbinder sig att noggrant läsa dessa Allmänna Villkor när han eller hon besöker Portalen och uppmanas att ladda ner, skriva ut och spara en kopia.

3. Syfte och tillhandahållande av Tjänsterna

Hellotickets är via www.hellotickets.se en plattform som kopplar ihop Säljare av Tjänsterna med köpare (nedan "KUND/ER") som är intresserade av att förvärva dem. För att det ska vara tydligt: vi fungerar som en mellanhand.

Dessa Allmänna Villkor har till syfte att fastställa de avtalsbestämmelser som gäller Parternas rättigheter och skyldigheter i samband med användningen av Portalen och samtliga Tjänster som erbjuds.

I detta sammanhang informeras uttryckligen om att Hellotickets i enlighet med gällande lag agerar som “leverantör av onlinemäklartjänster”. Hellotickets fungerar därför endast som en teknisk mellanhand. Dess roll är begränsad till att tillhandahålla konsumenter och användare en onlinemarknad där Säljarna publicerar sina Erbjudanden (det vill säga de kommersiella erbjudanden som en Säljare publicerar på webben rörande en Tjänst) och därmed sammanföra dessa Säljare med KUNDERNA. Själva försäljningen av Tjänster till KUNDERNA regleras av det aktuella försäljningsavtalet eller villkoren för varje Säljare, som identifieras på webben som professionell säljare i egenskap av näringsidkare, kompletterade vid behov av dessa Allmänna Villkor. Försäljningsavtalet eller de särskilda villkoren för tillhandahållande av biljetter och inträdespass ingås exklusivt och direkt mellan KUNDEN och den aktuella Säljaren.

Hellotickets äger alltså inte de biljetter eller inträden till fritidsaktiviteter som visas på Portalen. Dessa tillhör och marknadsförs direkt och exklusivt av Säljarna.

I detta sammanhang har Hellotickets ingen kontroll över försäljningens genomförande och blandar sig inte i transaktionen mellan Säljarna och KUNDERNA. Säljarna och tredjepartsleverantörerna bestämmer priserna samt beskriver funktioner och egenskaper för de Tjänster de säljer på denna Portal. Hellotickets erhåller ersättning antingen genom den provision som tas ut på försäljningen av Tjänster som KUNDERNA köper från Säljarna via Portalen eller genom tillhandahållandet av de ovannämnda tekniska förmedlingstjänsterna till ANVÄNDARENA. När tillhandahållandet och förvärvet av biljetter och inträdespass till fritidsaktiviteter inkluderar denna tekniska förmedlingstjänst kommer detta att informeras till ANVÄNDAREN innan den aktuella biljetten eller inträdespasset köps.

Följaktligen har Hellotickets ingen beslutanderätt över Säljarens val att acceptera eller avvisa en Tjänst eller över det pris som Säljaren fastställer för sina Tjänster, och Hellotickets deltar inte heller i några förhandlingar eller reklamationer mellan Säljaren och KUNDEN. Det avtalsförhållande som avser tillhandahållandet av Tjänsterna kommer under alla omständigheter och uteslutande att bestå mellan Säljaren och dess KUND (Portalens användare). Säljaren kan ensidigt besluta om att acceptera och/eller annullera en tjänst på egen risk och får inte kringgå Portalen vid avtal om Tjänsterna; Säljare får inte acceptera eller tillåta, uppmana eller bjuda in ANVÄNDARE att ingå avtal om Tjänsterna utanför Portalen.

Om inget annat beror på ett tekniskt fel i webbens drift eller ett avtalsbrott som kan tillskrivas Hellotickets vid tillhandahållandet av Tjänsterna är Säljaren ensam ansvarig för marknadsföring och genomförande av försäljningen av Tjänster via denna webb, samt för att följa tillämplig lag. ANVÄNDAREN friskriver därför uttryckligen Hellotickets från varje meningsskiljaktighet, skada, förlust, bristande överensstämmelse eller reklamation som på något sätt kan uppstå i relation till Säljaren. På samma sätt befriar Säljaren Hellotickets från allt ansvar, krav eller rättsliga åtgärder som Hellotickets kan drabbas av till följd av de Tjänster som annonserats och/eller sålts av Säljaren via Portalen.

Säljarens ansvar kan dock under inga omständigheter bli föremål för påföljd för bristande eller felaktigt uppfyllande av de avtalsenliga skyldigheter som kan tillskrivas KUNDEN.

4. Registreringsprocess som KUND

Registreringen som KUND är helt kostnadsfri och sker genom en självregistrering via den e-postadress som KUNDEN anger när han eller hon surfar på vår webbplats. Genom att ange sin e-postadress skapas ett konto kopplat till adressen, vilket gör det möjligt för KUNDEN att komma åt all relevant information om de produkter eller tjänster som förvärvats om ett köp slutförs. För att registrera dig på vår Portal och få tillgång till köp av Tjänster måste du vara myndig. Webben riktar sig uteslutande till personer som är myndiga och har rättshandlingsförmåga. Minderåriga är uteslutna från användning av webben och får inte avtala om de Tjänster som erbjuds där. Hellotickets förbehåller sig rätten att stänga av de ANVÄNDARE som, på begäran av Hellotickets, inte kan styrka att de är myndiga, och att radera deras personuppgifter.

Under registreringsprocessen är du som KUND ensam ansvarig för de uppgifter du anger. Du accepterar att lämna sanningsenlig, korrekt och fullständig information om din identitet i registrerings-, köpe- och verifieringsformulären och förbinder dig att hålla dem uppdaterade, eftersom deras äkthet och sanningshalt är ditt ansvar och inte får kränka tredje parts rättigheter eller gällande lagstiftning. Din ärlighet hjälper oss att ge dig den bästa möjliga upplevelsen!

För att ändra eller uppdatera dina uppgifter ska du skicka ett e-postmeddelande till contact@hellotickets.com. Se till att denna information, särskilt din e-postadress, är korrekt för att undvika framtida problem.

Om du lämnar falska, felaktiga eller ofullständiga uppgifter, eller om Hellotickets misstänker att informationen inte är äkta, kan Hellotickets när som helst blockera åtkomst och användning av webben eller någon av dess tjänster.

För att Tjänsten ska kunna tillhandahållas kommer Säljaren att få tillgång till de uppgifter du angav när du köpte Tjänsterna.

5. Tjänster och deras klassificering

All information om Tjänsterna, såsom priser, egenskaper och beskrivningar, finns tillgänglig på webben och visas på skärmen i varje fall. Säljarna distribuerar sina respektive erbjudanden under eget ansvar och kontroll. KUNDEN väljer, utifrån sina egna behov, ansvar och bedömning, den eller de Tjänster som ingår i beställningen. När Tjänsterna har valts och identifikationsuppgifterna har angetts visas en sammanfattning av beställningen med information om Tjänsterna, priserna och kvantiteterna.

Som operatör av en onlineplattform agerar Hellotickets neutralt, tydligt och transparent. Vid klassificeringen eller inkluderingen av Tjänster på webben påverkas resultatet inte av något kapitalmässigt band eller rättsligt beroende av någon av de Säljare som använder plattformen.

Vidare informeras Säljare och ANVÄNDARE om att den parameter (algoritm) som styr klassificeringen av Tjänsterna på webben är slumpmässighet; varje gång en ANVÄNDARE söker efter en tjänst kommer webben att visa olika Tjänster från allt som finns tillgängligt vid den tidpunkten, och urvalet är baserat på slumpen så att alla Säljare har lika stor sannolikhet att visas i resultaten av icke-personliga sökningar.

6. Köpprocess för Tjänsterna

För att avtala om Tjänster som erbjuds via webben kan ANVÄNDAREN logga in eller, i annat fall, fortsätta med inköpsprocessen som ”gäst” och måste i varje fall följa instruktionerna som visas på skärmen och godkänna köpet genom att följa dessa instruktioner, vilket samtidigt innebär att ANVÄNDAREN definitivt läser och accepterar alla dessa Allmänna Villkor och, om sådana finns, de särskilda villkor som kan gälla vid den tiden, liksom Hellotickets Integritetspolicy. Om ANVÄNDAREN vid något tillfälle under köp- eller förvärvsprocessen väljer att logga in och fortsätta som ”identifierad” ANVÄNDARE kan denne visa och, om det behövs, uppdatera eller korrigera sin personliga information.

För att avtala om Tjänster som erbjuds via denna webb har ANVÄNDAREN lämnat viss information enligt vad som anges på respektive skärmar, för att Hellotickets ska kunna identifiera ANVÄNDAREN korrekt.

Under avtalsprocessen måste ANVÄNDAREN ange vissa personuppgifter som efterfrågas (till exempel: namn och efternamn, e-postadress osv.). Genom att avtala om en Tjänst samtycker ANVÄNDAREN till att hans eller hennes kontaktuppgifter samt innehållet i begäran överförs till de Säljare som är anslutna till Portalen och som ska tillhandahålla den aktuella Tjänsten.

Köpprocessen för Tjänster på Portalen är enkel och direkt:

  • 1. Kontrollera först tillgängligheten av Tjänsterna för evenemanget, föreställningen eller fritidsaktiviteten på det datum och vid den tid du föredrar. Välj antal och typ av biljetter och anpassa andra alternativ som språk eller upphämtningsplats om så krävs. Säljaren kan behöva personuppgifter för alla deltagare samt din e-postadress.
  • 2. Innan du fortsätter till betalning ska du noga läsa den förhandsinformation som gäller den valda Tjänsten och kontrollera att alla deltagare uppfyller kraven (minimiålder, klädkod). Säljarna och arrangörerna förbehåller sig rätten att vägra inträde.
  • 3. Välj din föredragna betalningsmetod bland dem som finns tillgängliga på webben och ange motsvarande uppgifter i betalningsfönstret. Beroende på vald betalningsmetod kan du omdirigeras till en onlinebetalningsplattform för att slutföra köpet.
  • 4. Innan köpet avslutas ska du läsa och acceptera dessa Allmänna Villkor samt Integritetspolicyn.
  • 5. Klicka på [”BETALA”] för att slutföra transaktionen. Du får ett bekräftelsemail med alla detaljer om ditt köp. Om du inte mottar detta mail kan det bero på ett tillfälligt nätverksproblem eller på att den e-postadress du angav är felaktig. Kontakta oss i så fall på contact@hellotickets.com.
  • 6. Slutligen, kontrollera uppgifterna i bekräftelsemailet och kontakta oss på contact@hellotickets.com om du upptäcker något fel. Vårt Customer Experience-team finns här för att hjälpa dig!

7. Betalningssätt och säkerhet

Hos Hellotickets kan du genomföra transaktioner när som helst, dygnet runt. Debiteringen genomförs online när vi har verifierat att de angivna uppgifterna är korrekta. Du kan betala med kort, PayPal, Google Pay, Apple Pay med mera.

För att garantera din säkerhet har vi integrerat bedrägeriförebyggande systemet Sift Science på vår webb, vilket säkerställer att alla transaktioner är 100 % säkra.

Om du har kredit hos Hellotickets kan du även använda det som betalningsmedel.

Vi förbehåller oss rätten att hålla inne en transaktion av säkerhetsskäl och att tillfälligt begränsa åtkomsten till förvärvade Tjänster. Vid misstanke om bedräglig aktivitet informerar vi berörda KUNDER och kan begära ytterligare dokumentation. Hellotickets kan också annullera en transaktion om de uppgifter som KUNDEN angett inte kan verifieras.

Vi ansvarar inte för förseningar i leveransen av beställningar som orsakas av bristande betalningsauktorisation.

Den förvärvade Tjänsten blir inte KUNDENS egendom förrän full betalning genomförts med framgång.

8. Pris för Tjänsterna och den tekniska förmedlingstjänsten

Priset för Tjänsterna och den tekniska förmedlingstjänsten är det pris som visas vid varje tidpunkt på Portalen. Serviceavgifter kan variera beroende på evenemangets typ, biljettkategori och plats.

ANVÄNDARE informeras om att Hellotickets inte fastställer priset på biljetter eller inträden som säljs av Säljarna; priset sätts av Säljaren själv, vilket innebär att det ibland kan skilja sig från det ursprungliga biljettpriset satt av arrangören. Dessutom kan priset, i vissa fall och enligt information som ges, även inkludera kostnaden för Hellotickets tekniska förmedlingstjänst.

Alla priser på Portalen anges i svenska kronor och, om inget annat anges, som slutpriser. Priserna inkluderar moms eller andra tillämpliga skatter enligt gällande lagstiftning. Du får veta det slutliga biljettpriset inklusive alla kostnader innan du går vidare till betalning.

9. Leverans av Tjänsten

Din beställning skickas till den e-postadress eller det mobilnummer som angavs under transaktionen, beroende på evenemangets typ och den köpta Tjänsten. Beroende på evenemanget kan biljetterna skickas ända fram till samma dag som evenemanget äger rum.

Leveransmetoder:

  • PDF: Du får en PDF-fil eller voucher med dina biljetter som kan visas på mobilen vid inpassering eller skrivas ut.
  • QR-koder: Ladda ner koderna direkt till mobilen så att de kan skannas vid inpassering till evenemanget. Ingen utskrift krävs.
  • Mobile Transfer: Mobilbiljetter som överförs via olika plattformar beroende på arrangören. Visa biljetterna på mobilen för att få tillträde; ingen utskrift krävs.
  • Flash Seats: Biljetter hanteras genom plattformen AXS Flash Seats. Detta är ett av de säkraste sätten att få tillträde till arenan. Koppla biljetterna till ditt kreditkort eller få tillgång till dem via appen.
  • Registrering i tredjepartsappar: I vissa fall krävs registrering eller nedladdning av tredjepartsappar för att få tillgång till biljetter.

För att undvika leveransproblem är det viktigt att formuläret fylls i korrekt, inklusive kontakt-e-post. Hellotickets ansvarar inte för misslyckade leveranser på grund av felaktiga uppgifter från KUNDEN. Om en beställning inte kan levereras på grund av felaktiga uppgifter accepteras inga byten eller återbetalningar.

10. Avbokningspolicy för evenemang, föreställning eller aktivitet. Ångerrätt

När köpet har slutförts och evenemanget har ägt rum kan biljetter eller inträden inte annulleras, såvida det inte godkänns av Säljaren själv enligt vad som anges nedan.

Om evenemanget skjuts upp till ett annat datum måste KUNDEN följa instruktionerna från Säljaren eller arrangören. Den förvärvade biljetten kan vara giltig för det nya datumet eller bytas mot ett annat evenemang från samma arrangör, utan återbetalning. Pengarna återbetalas av Säljaren endast om det uppskjutna evenemanget slutligen ställs in.

Vid inställning av evenemanget, föreställningen eller aktiviteten får KUNDEN ett informationsmail och kan följa instruktionerna för återbetalning.

För vissa aktiviteter, vilket framgår under köpprocessen, kan avbokning tillåtas inom en angiven tidsperiod. De avbokningsvillkor som anges i aktivitetsbeskrivningen och i vouchern gäller. Läs därför denna information noggrant. Dessa villkor gäller oavsett bokningstidpunkt. Om bokningen görs samma dag som aktiviteten och avbokning inte tillåts under de sista 24 timmarna kan ingen avbokning göras. Om aktiviteten inte är avbokningsbar tillåts inga ändringar.

Biljetter till sport-, musik- och konsert-evenemang kan inte bytas eller återbetalas.

Det informeras om att, enligt gällande lagstiftning, försäljningen av denna typ av Tjänster som rör fritidsaktiviteter – bland annat föreställningar och evenemang – med ett specifikt datum eller tidsperiod omfattas av lagstadgade undantag från ångerrätten. KUNDERNA kan därför inte avstå från köpet.

Om återbetalning blir aktuell måste biljetterna sparas, eftersom de ibland behöver returneras till Säljaren eller Hellotickets. I så fall får KUNDEN en full återbetalning eller en kredit för framtida köp, enligt KUNDENS önskemål (såvida inte lag kräver penningåterbetalning), när biljetterna har returnerats.

11. Ersättning av Tjänster

Om biljetterna eller inträden måste ersättas av skäl som är hänförliga till Säljarna och det inte rör sig om en inställning av evenemanget, kommer Hellotickets, enligt instruktioner från den aktuella Säljaren, att informera ANVÄNDAREN och erbjuda en likvärdig eller bättre Tjänst, med hänsyn till evenemangets närhet och sikt.

Om Säljaren inte har likvärdiga eller bättre biljetter eller om du inte accepterar det nya erbjudandet, återbetalar Säljaren hela priset för de ursprungligen köpta biljetterna.

12. Obligatoriska hälsorelaterade åtgärder

För att få tillträde till ett evenemang, en tur eller aktivitet är det viktigt att följa de hälsoregler som fastställts i nationell lagstiftning eller som angivits av Säljaren. Det kan bland annat omfatta obligatorisk användning av munskydd, uppvisande av ett nyligen negativt covid-test eller ett vaccinationsintyg. Vi vill garantera en säker upplevelse.

13. Immaterialrätt och olagligt innehåll

Hellotickets försäkrar att företaget har nödvändig behörighet att ge ANVÄNDARE tillgång till de Tjänster som erbjuds på webbplatsen.

Genom att acceptera dessa Allmänna Villkor erkänner och accepterar ANVÄNDAREN att immateriella rättigheter (inklusive nyttjanderätter såsom bearbetning, offentliggörande, distribution och reproduktion) till Portalen, dess komponenter och dess relaterade innehåll tillhör Hellotickets eller har licensierats till företaget och att ANVÄNDAREN avstår från att göra anspråk på dessa rättigheter på något sätt. All exploatering, distribution, bearbetning, offentliggörande eller reproduktion, helt eller delvis, av Portalen och dess innehåll, på något sätt, utan föregående uttryckligt skriftligt tillstånd från Hellotickets är förbjuden och utgör ett intrång. ANVÄNDAREN förbinder sig att använda Portalen och dess innehåll på ett omsorgsfullt, korrekt och lagligt sätt och att inte kränka de rättigheter som nämnts i föregående stycke, samt att inte använda Portalen, dess olika delar, innehåll eller tjänster enbart för privat bruk.

Varumärken, skärmdesigner och grafik, ritningar, planogram, text-, bild- eller ljudfiler, fotografier, infografik, användargränssnitt, tesaurer, indexeringssystem, logotyper, slogans, animationer, videor, program och mjukvarulösningar och alla andra innehåll på Portalen, med undantag för det innehåll som publiceras av Säljarna, är Hellotickets exklusiva immateriella egendom eller tillhör den som licensierat dem och får inte reproduceras, kopieras, distribueras, användas, kommersialiseras eller exploateras utan Hellotickets föregående uttryckliga skriftliga tillstånd.

Hellotickets förbehåller sig alla rättigheter och beviljar inga rättigheter, licenser eller tillstånd till ANVÄNDARE beträffande Portalen eller dess delar. Användningen av Portalen och dess tjänster innebär ingen avstående, överlåtelse, licens eller överföring, helt eller delvis, av de rättigheter som ges av spansk och internationell lag om industriellt och immateriellt skydd, och ger inte ANVÄNDARE någon rätt att exploatera sådant innehåll, såsom reproduktion, distribution, bearbetning eller offentliggörande, eller någon äganderätt till Hellotickets eller tredje parts immateriella eller industriella rättigheter. ANVÄNDAREN får inte ändra, utnyttja, reproducera, distribuera eller offentliggöra webben, dess innehåll eller de förvärvade Tjänsterna utan föregående uttryckligt tillstånd från Hellotickets eller relevant tredje part.

Vidare informeras ANVÄNDARE om att Säljare, för att marknadsföra Tjänster via Portalen och presentera sina erbjudanden, kan ladda upp eget innehåll som fotografier, varumärken, beskrivande texter, logotyper, designer och andra modeller som de själva eller tredje part äger. Säljaren garanterar att denne har rättigheterna till alla immateriella rättigheter (inklusive nyttjanderätter såsom bearbetning, offentliggörande, distribution och reproduktion) eller innehar nödvändiga tillstånd för sådant innehåll. Hellotickets kan under inga omständigheter hållas ansvarigt för intrång, eftersom företaget endast agerar som hostingleverantör för innehåll som publiceras direkt av Säljarna.

Hellotickets ansvarar inte för innehåll som publiceras av ANVÄNDARE eller för de erbjudanden eller innehåll som publiceras av Säljarna. Hellotickets förbehåller sig dock rätten att ta bort eller göra otillgängligt innehåll som är uppenbart olagligt och som rapporteras till företaget och/eller som företaget anser vara uppenbart olagligt.

Anmälan om uppenbart olagligt innehåll från en ANVÄNDARE eller tredje part ska göras via e-post till: contact@hellotickets.com.

För detta ändamål bör anmälan innehålla följande: (i) datum för anmälan; (ii) namn och efternamn eller företagsnamn samt kontakt-e-post för anmälaren och namn och adress för mottagaren; (iii) beskrivning av de omständigheter som är föremål för tvist och deras exakta lokalisering; (iv) skälen till att innehållet bör tas bort, inklusive hänvisning till rättsliga bestämmelser och faktiska omständigheter, samt (v) kopia av korrespondensen till upphovsmannen eller utgivaren av den information eller de aktiviteter som ifrågasätts, i vilken man begär deras avbrytande, borttagning eller ändring, eller en motivering till att det inte var möjligt att kontakta dem.

I egenskap av hostingleverantör åtar sig Hellotickets att snabbt ta bort uppenbart olagligt innehåll så snart företaget får kännedom om det.

14. Recensioner eller omdömen

Hellotickets erbjuder en Recensionstjänst för ANVÄNDARE som tidigare har köpt Tjänster via Portalen så att de kan dela sina erfarenheter, åsikter och omdömen om köpet och användningen av de olika Tjänsterna som förvärvats av Säljarna på Portalen med Hellotickets och andra ANVÄNDARE.

Det är uttryckligen förbjudet för minderåriga att använda eller delta i denna tjänst; minderåriga definieras som personer under 18 år.

Inom ramen för publiceringen av online-recensioner förbinder sig Hellotickets att förse ANVÄNDARE med korrekt, tydlig och transparent information om publicerings- och hanteringsmetoder för recensioner. Hellotickets publicerar bland annat recensionens datum och eventuella uppdateringar.

För kännedom: alla recensioner kommer endast från verkliga och verifierade KUNDER som har förvärvat Tjänster via Portalen, och som därmed har deltagit (eller inte) i det aktuella evenemanget, föreställningen eller aktiviteten, utan att recensionerna är ersatta av Hellotickets. Det verifieras att KUNDEN verkligen köpt Tjänsten innan ANVÄNDARENS recension publiceras.

Som del av behandlingen av recensionerna och för att styrka att Hellotickets vidtar rimliga åtgärder för att säkerställa att recensionerna tillhör ANVÄNDARE och KUNDER som har köpt Tjänster via Portalen, kan ANVÄNDAREN endast delta i denna tjänst när denne får ett e-postmeddelande från Hellotickets skickat till den e-postadress som angavs vid köpet eller registreringen. Åtkomsten gör det möjligt för ANVÄNDAREN att delta i tjänsten, efter att ha accepterat dessa villkor.

ANVÄNDAREN accepterar, garanterar och förklarar att han eller hon inte kommer att skicka något innehåll (i) som han eller hon vet är falskt, olämpligt eller vilseledande, (ii) som kränker upphovsrätt, patent, varumärke, affärshemlighet eller andra äganderätter, eller reklamskydds- eller sekretessrättigheter tillhörande tredje part, (iii) som bryter mot någon lag, förordning eller bestämmelse (inklusive, men inte begränsat till, dem som gäller exportkontroll, konsumentskydd, ära, personlig och familjär integritet och egen bild, illojal konkurrens, antidiskriminering eller falsk reklam), (iv) som bryter mot dessa villkor, god sed eller allmän ordning, (v) som är eller kan anses vara ärekränkande, uppmuntrar hat, är partiskt eller stötande på rasistisk eller religiös grund, hotar eller utgör olaglig trakasseri, eller (vi) som innehåller politiskt, nedsättande eller diskriminerande material på grund av kön, ras, religion, ideologi, nationalitet etc., eller pornografiskt eller våldsamt innehåll.

Alla recensioner, betyg, åsikter, frågor och svar som skickas in är föremål för moderering före publicering, både automatiskt genom algoritmer och manuellt. Modereringens syfte är att säkerställa att åsikter, frågor eller svar överensstämmer med spansk lag och dessa villkor. Om recensionerna modereras garanterar Hellotickets att personuppgiftsbehandlingen följer LOPD-GDD och GDPR.

ANVÄNDAREN accepterar att han eller hon är ensam ansvarig för innehållet som skickas in och för eventuell kränkning av tredje parts rättigheter, samt att han eller hon har rättigheterna till innehållet och har inhämtat samtycke från personer vars data förekommer i innehållet. Innehållet betraktas som offentligt och icke-konfidentiellt och kan användas fritt av Hellotickets och Säljarna.

Webben visar endast verifierade recensioner. Dessa passerar två godkännandefilter innan publicering: ett automatiskt baserat på förbjudna ord, och ett manuellt för att säkerställa att recensionerna hänför sig till Tjänster och inte till orelaterade ämnen.

När recensionerna har godkänts visas de som standard efter algoritmen ”senaste först”.

Ansvaret för allt innehåll ligger på dess författare. Hellotickets ansvarar inte för innehåll som ANVÄNDARE publicerar, såvida inte Hellotickets med uppsåt eller grov vårdslöshet tillåter dess publicering.

Recensionerna ligger kvar på Portalen i högst ett år. Hellotickets förbehåller sig rätten att ta bort innehåll när Tjänsten blir föråldrad eller tas bort från webben.

Utan att det påverkar konsumenters rättigheter och i den utsträckning lagen tillåter, är åtkomst och användning av denna tjänst och dess innehåll på ANVÄNDARENS eget ansvar, och ANVÄNDAREN håller Hellotickets och/eller Säljarna skadeslösa.

En ANVÄNDARE kan meddela Hellotickets om problem med en recension genom att skicka ett e-postmeddelande till: contact@hellotickets.com.

Hellotickets förbehåller sig rätten att ta bort en recension om (i) den inte följer dessa Allmänna Villkor eller (ii) innehållet är stötande, ärekränkande, rasistiskt eller olagligt.

15. Avregistrering av KUND. Upphörande av ANVÄNDARENS eller Säljarens konto

KUNDEN kan när som helst frivilligt avregistrera sig från Portalen genom att skicka ett e-postmeddelande till: contact@hellotickets.com

Hellotickets kommer att avaktivera ANVÄNDARENS konto och bekräfta kontots stängning via e-post.

Hellotickets kan också stänga av eller avsluta ANVÄNDARES konton eller sluta tillhandahålla tjänster kopplade till dem om ANVÄNDAREN bryter mot sina skyldigheter enligt dessa Allmänna Villkor. Hellotickets underrättar ANVÄNDAREN i förväg enligt lagstadgad frist. I sådana fall anses avtalet avslutat, med undantag för de klausuler som bör fortsätta att gälla, utan att det påverkar Hellotickets rätt till ersättning.

Om ett Säljar-konto stängs av eller avslutas meddelar Hellotickets Säljaren detta innan eller samtidigt som begränsningen träder i kraft. Vid avslut av Säljarens konto skickas ett motiverat beslut minst trettio (30) dagar i förväg, utan att det påverkar Säljarens rätt att bestrida beslutet.

16. Skydd av personuppgifter

Din integritet är av största vikt för oss. Alla KUNDER ska därför läsa och acceptera vår Integritetspolicy för att förstå hur Hellotickets skyddar, samlar in och använder deras personuppgifter.

I enlighet med EU-förordning 2016/679 (GDPR) och den spanska lag 3/2018 om skydd av personuppgifter behandlas alla personuppgifter som lämnas vid användning av appen i enlighet med vad som anges i vår Integritetspolicy, som ANVÄNDARE ska läsa och, i förekommande fall, acceptera.

17. Kundtjänst och hantering av klagomål

Vi har en Kundtjänst tillgänglig via contact@hellotickets.com som du kan kontakta när som helst.

ANVÄNDARE kan skicka frågor, klagomål och förslag till Kundtjänsten liksom klagomål som rör Portalen och Tjänster som marknadsförs direkt av Hellotickets.

Hellotickets svarar så snart som möjligt och senast inom en månad vad gäller Tjänster som marknadsförs direkt av Hellotickets.

Om ANVÄNDAREN anser att hans eller hennes rättigheter har kränkts ska detta meddelas via angivna kontaktvägar; Hellotickets förbinder sig att undersöka ärendet.

Hellotickets kan vidta nödvändiga åtgärder för att undersöka och lösa situationen utan att detta innebär att Hellotickets erkänner något ansvar.

Vid tvist om Säljares Tjänster ska KUNDEN öppna ett ärende så att Säljaren kan hantera klagomålet. Om Säljaren inte svarar inom femton (15) arbetsdagar kan Hellotickets, om företaget anser det lämpligt, medla utan att ådra sig ansvar.

18. Allmänna bestämmelser

Hellotickets kan när som helst, i enlighet med tillämplig lag, ändra och uppdatera dessa Allmänna Villkor för att förbättra användarupplevelsen, införa nyheter till kundens fördel och anpassa sig till lagändringar. Ändringar av Allmänna Villkor meddelas tydligt och i förväg; de medför inga extra kostnader för ANVÄNDAREN. ANVÄNDAREN kan kostnadsfritt avsluta avtalsförhållandet om denne inte accepterar ändringarna.

Hellotickets, Säljaren eller arrangören kan kontakta dig via e-post till adressen du angav vid registrering eller köp.

19. Garantier och ansvar

KUNDEN och Hellotickets förklarar att de iakttar all tillämplig lagstiftning.

Portalen tillhandahålls ”i befintligt skick”, utan garanti av något slag, varken uttrycklig eller underförstådd.

Säljarna är ensamt ansvariga för de kommersiella och lagstadgade garantier som gäller för deras Tjänster.

Varje ANVÄNDARE förbinder sig att inte störa allmän ordning och att följa gällande lagar, respektive tredje parts rättigheter och dessa Allmänna Villkor samt andra tillämpliga policyer. Parterna förbinder sig bland annat att (i) uppträda lojalt och lagligt mot varandra, (ii) använda Portalen enligt dess syfte, (iii) respektera tredje parts integritet och konfidentialitet, (iv) respektera Hellotickets immateriella rättigheter, (v) inte angripa Portalen genom exempelvis scraping och (vi) inte sprida innehåll som är stötande, ärekränkande, rasistiskt, diskriminerande eller uppmanar till hat.

Om en klausul i dessa Allmänna Villkor bedöms ogiltig eller ogenomförbar av domstol kommer Hellotickets att anpassa klausulen i den mån det krävs; övriga klausuler påverkas inte.

20. Tillämplig lag och tvistlösning

Dessa Allmänna Villkor regleras av spansk lag.

Vid tvist om tolkningen, genomförandet eller upphörandet av dessa villkor, och utan att det påverkar ANVÄNDARENS rätt att gå till domstol, ska parterna försöka nå en vänskaplig lösning. Om ingen överenskommelse nås kan frivillig medling erbjudas.

Den part som vill inleda medling ska meddela den andra parten via rekommenderat brev. Eftersom medling är frivillig kan båda parter avstå eller dra sig ur processen när som helst. Om medlingen misslyckas kan ärendet hänskjutas till behörig domstol.

Enligt EU-förordning 524/2013 finns en plattform för tvistlösning online tillgänglig på:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Du kan även nå plattformen via:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=ES

I enlighet med lag 7/2017 finns listan över ackrediterade tvistlösningsorgan här:

https://cec.consumo.gob.es/CEC/consultasReclamaciones/comoReclamar/viaExtrajudicial/ral/entidadesAcreditadas.htm

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2

Vid tvist om tillämpningen eller tolkningen av dessa Allmänna Villkor underkastar sig parterna de spanska domstolar som är behöriga enligt gällande lag.